Маркетинг и туризъм

За катедрата

Катедра „Маркетинг и туризъм” е създадена със Заповед № 129 от 03.04.2013г. на база на катедра „Маркетинг“, основана с изпълнение на решение на Факултетния съвет при Факултет по обществени науки при „Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ от 19.11.2008 г. и решение на Академичния съвет на университета от 20.11.2008г.

Визия на академичния състав на катедра „Маркетинг и Туризъм“: Да продължи да развива своите образователни и научноизследователски постижения, за да се утвърждава все повече като лидер в Югоизточния регион на България чрез осигуряване на непрекъснат растеж и устойчиво развитие.

Мисия: Да осигурява гаранция за съвременно и висококачествено обучение в академичен дух, съчетано с утвърдена идентичност в образователното пространство и възможности за професионално развитие на младите личности, които са в центъра на социалната и икономическа отговорност.

Стратегическа цел за развитието на катедра „Маркетинг и Туризъм“: Да се подобрят и разширят позициите на специалностите в ОКС „Бакалавър“ и ОКС „Магистър“ и с това катедрата да наложи своя ясно разпознаваем облик както в националното, така и в международното образователно пространство.

Основните специфични цели за развитие на катедра „Маркетинг и Туризъм“ са в следните направления:

  • Приемственост по отношение на досегашните добри практики в катедрата, при спазването на съществуващите вътрешно-университетски административни правила и нормативни документи;
  • Непрекъснато повишаване на квалификацията на членовете на академичния състав на катедрата;
  • Ускоряване развитието на научноизследователския потенциал на академичния състав в катедрата;
  • Иновативност при реализацията на научни и образователни проекти;
  • Повишаване качеството на образователната и научната дейност;
  • Поддържане на силна връзка с практиката, бизнеса, браншовите организации, институциите, неправителствения сектор и всички заинтересовани страни в туристическата индустрия;
  • Значително присъствие в общественото и научното пространство посредством участието в национални и международни научни форуми и събития, консултативни съвети, работни групи, провеждане на срещи и дискусии и др.

Ръководство

доц. д-р Христина Михалева

Ръководител-катедра
0882 095 955
212 ФОН
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Контакти

ж. к. Славейков, Факултет по обществени науки, Бургас 8010

Ръководител-катедра: доц. д-р Веселина Атанасова

0887 638 066

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Технически изпълнител: Нина Факалийска - кабинет 116, ФОН

0888 67 82 67

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Обучение

В катедра „Маркетинг и Туризъм“ студентите получават високо качество на образование сред водещи научни направления по две специалности, позволяващи успешна реализация:

СПЕЦИАЛНОСТ „ТУРИЗЪМ“

Стратегически план за развитие на ПН 3.9.Туризъм, ОКС"Бакалавър" и ОКС "Магистър", ФОН, Университет "Проф. д-р Асен Златаров" - Бургас за периода 2020-2024 г.

Наръчник по качеството на обучение в ПН 3.9. Туризъм, ОКС „Бакалавър“ и ОКС „Магистър“ ФОН, Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ Бургас, за периода 2020 – 2024 г.

Приложения

Специалност „ТУРИЗЪМ“ е акредитирана по професионално направление 3.9 „Туризъм“ за обучение по образователно – квалификационни степени „Бакалавър„ и „Магистър“.

Презентация - спец. Туризъм

ПРАКТИЧЕСКО ОБУЧЕНИЕ

Магистърски програми:

  • Мениджмънт на туристическата дестинация - след ОКС Проф. бакалавър
  • Управление на туризма - след ОКС Проф. бакалавър
  • Международен туризъм - след ОКС Бакалавър
  • Управление на туризма - след ОКС Бакалавър

УКАЗАНИЯ ЗА ДИПЛОМНА РАБОТА

Професионална реализация:

Обучението в специалността дава професионални знания и умения за: изпълнение и управление на хотелиерска, ресторантьорска, туроператорска и турагентска дейност, екскурзоводство и туристическо информационно обслужване, създава компетенции за успешни предприемачи в туризма, за управленски позиции на низово и средно равнище и ръководство на екипи в туристически фирми.

Завършилите специалността могат да работят като:

  • Мениджър и специалист в хотелиерския, ресторантьорския и туроператорския бизнес;
  • Мениджър и специалист в маркетинговата дейност на туристическите предприятия;
  • Експерт в отдел „човешки ресурси“ в туристическите предприятия;
  • Консултант в туристическата сфера;
  • Специалист в сектора на допълнителните услуги в Туризма /спортни, развлекателни и културни дейности/;
  • Офис-мениджър в пътнически агенции;
  • Представител на туроператори и транспортни фирми;
  • Мениджър на културно-информационен, спортен, развлекателен, рекреационен център;
  • Eкскурзовод;
  • Организатор и изпълнител на специализирани туристически пътувания;
  • Мениджър екип за специални събития и спортно-развлекателни услуги, за анимация;
  • Мениджър екип и специалист в транспортни инфраструктурни обекти като летище, морска гара и други;
  • Преводач-придружител;
  • Бизнес-секретар и кореспондент, вкл. в институции и неправителствени организации в сферата на туризма и свободното време;
  • Мениджър екип във фирми за обслужване на клиенти, вкл. онлайн платформи

БИЗНЕС ПАРТНЬОРИ

СПЕЦИАЛНОСТ „МАРКЕТИНГ“

Специалност „МАРКЕТИНГ“ е акредитирана в резултат на проведени процедури за програмна акредитация по професионално направление 3.8 „Икономика“ за образователно – квалификационни степени „Бакалавър” и „Магистър“ (решение на НАОА, отразено в Протокол №12 от 29.04.2015 г.).

Специалност „МАРКЕТИНГ“ е акредитирана по професионално направление 3.8 „Икономика“ за обучение по образователно – квалификационни степени „Бакалавър„ и „Магистър“.

Магистърски програми:

  • Маркетинг Мениджмънт
  • Корпоративен Маркетинг

Професионална реализация:

  • маркетинг мениджър;
  • мениджър проучване на пазари;
  • мениджър продажби;
  • ръководител отдел маркетинг;
  • специалист, продажби;
  • специалист, маркетинг и реклама
  • рекламен агент;
  • ръководители в търговската сфера;
  • консултант/експерт по маркетинг;
  • супервайзър, магазин;
  • търговски представител;
  • продавач – консултант и др.
  • функционални специалисти и мениджъри в сферата на публичните (държавна администрация, здравеопазване, образование и др.) и бизнес организации.

Всички наши студенти имат възможността да се обучават и да приложат стажантска практика безплатно по програма Студентска мобилност - „Еразъм+" на базата на сключените договори между „Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ и други Европейски Университети. Това позволява на студентите да приложат на практика придобитите знания и компетенции в чуждестранни научни и образователни институции.