ОБЯВА
за стартиране на процедура за избор на университетски омбудсман
Бургаски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“
1. Основание
На основание Решение №64 от Протокол №49/23.10.2025 г. на Академичния съвет, се обявява процедура за избор на университетски омбудсман.
2. Изисквания към кандидатите
Кандидатът трябва да отговаря на следните критерии:
2.1. Да е хабилитиран преподавател, назначен на основен трудов договор в БДУ;
2.2. Да има минимум 3 години академичен стаж в университета;
2.3. Да притежава висок морален авторитет, обективност и уважение в академичната общност;
2.4. Да не заема ръководна административна длъжност, както и да няма функционална връзка с Комисията по етика;
2.5. Да не се намира в конфликт на интереси спрямо дейността на Комисията по етика (виж Декларация по образец).
3. Основни функции и отговорности
3.1. Служи като независим посредник между студенти, преподаватели и администрация при сигнали за несправедливости, дискриминация, нарушаване на академични права или административни конфликти, както и при възникнали конфликти или сигнали от външни лица (напр. кандидати, родители, граждани) по време на кандидатстудентска кампания или други публични процеси;
3.2. Приема сигнали, води консултации, предлага медиации и изготвя препоръки;
3.3. Работи в сътрудничество, но независимо от Комисията по етика;
3.4. Подготвя ежегоден доклад до Академичния съвет;
3.5. Спазва високи етични стандарти и гарантира конфиденциалност.
Мандат: 3 години, с възможност за еднократно преизбиране.
4. Необходими документи за кандидатстване
4.1. Мотивационно писмо;
4.2. Автобиография;
4.3. Копия от документи, удостоверяващи хабилитация и трудов стаж в БДУ;
4.4. Декларация за липса на конфликт на интереси (по приложен образец);
4.5. Програма/визия за дейността като университетски омбудсман (до 2 стр.);
5. Срок и място за подаване на документи
5.1. Срок за подаване: от 15.11.2025 г. до 10.12.2025 г.
5.2. Място: Деловодството на Ректората, всеки работен ден от 9:00 до 17:00 ч.
6. Процедура по избор
6.1. След приключване на срока, допуснатите кандидати ще бъдат поканени за публична изява пред Комисия, утвърдена със Заповед на ректора.
6.2. Документите ще бъдат разгледани от Комисия, утвърдена със заповед на Ректора;
6.3. Всички допуснати кандидати ще бъдат поканени за събеседване. Комисията ще представи предложение за избор на Академичния съвет;
6.4. Академичният съвет приема окончателното решение чрез таен вот.