В рамките на инициативата Седмица на предприемачеството на всички бизнес специалности към Факултета по обществени науки на Бургаски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“, Катедра „Икономика и управление“ със съдействието на Студентския съвет организираха посещение в бургаската компания „ДЖЕЙЕЛПИ“ ЕООД. Предприятието е сред лидерите в производството на хляб, тестени изделия и закуски в региона, известно с популярната марка „Зия“. В инициативата участваха студенти от специалностите „Стопанско управление“ и „Индустриален мениджмънт“, придружени от своите преподаватели, както и ученици от СУ „Епископ Константин Преславски“, специалност „Електронна търговия“.
Срещата беше проведена лично със собственика Димитър Людиев, който запозна гостите с историята на компанията – от първите стъпки в разкриването на бизнеса до превръщането ѝ в разпознаваем местен производител. Той разказа за предизвикателствата в началото, за конкуренцията и необходимостта всеки предприемач ясно да знае какво иска да произвежда, на кого ще го предлага и каква стойност иска да създаде. Менижърът сподели, че в първите години са „скочили“ без напълно оформена стратегия, но с времето осъзнават, че занаятчийският подход и качествените продукти трябва да бъдат водещи.
Особен интерес предизвика представянето на производствения процес и внедрената автоматизация. Студентите видяха как се организира работата в модерна производствена база за производство на хляб и тестени изделия, както и как постепенно се въвеждат технологични решения, които улесняват контрола, логистиката и качеството. Г-н Людиев разказа, че въвеждането на бизнес софтуер през 2006 г. е било дълъг и сложен етап, който отнема три години, но се е оказал ключов за развитието на компанията и ефективността на производството.
Гостите получиха и откровен поглед към предизвикателствата в управлението на екипи. Собственикът сподели, че съвместната работа понякога е най-трудната част, тъй като много добрите специалисти понякога предпочитат индивидуален стил на работа. Въпреки това, именно екипът стои зад успеха на предприятието.
Беше обсъдена и темата за клиентското доверие и удовлетворение. Г-н Людиев подчерта, че марката се гради с време и последователност, а когато доверието липсва, дори добре подготвената реклама няма как да убеди потребителя.
Посещението предложи на студентите и учениците реален, неподправен поглед към съвременния бизнес.
Автор: Десислава Комунова